Bubb-Re car, 2011

 

Nissan Cedric, resin
170 x 480 x 160 cm

 

I had always been interested in repeated and physical work during making artworks. It was because I had found some sort of addictiveness in it, namely, the tougher the physical work was, the bigger I was be able to take pleasure. Thus I wanted to share the contradiction. That is, my main interest lay not only in the result of work but also in the working process toward it. Then focused on another role of work for me and tried to treat the process and the work product the same.
For that I created this work with the goal of the following work to seek after addictiveness in the working process: after I made plaster molds of the body and inside of a car, I cut the all parts of the car into litte pieces and reproduced the original form of it by use of the molds. Through the work, I presented the conflict between means and end.

 


バブリーカー, 2011

 

日産セドリック, 樹脂
170 x 480 x 160 cm

 

彫刻制作での自身の興味は、完成した作品だけではなく、それがどのように造られるか、その過程が楽しめるかどうかでもある。私は、たとえば単調な作業が瞑想的になる時間や、刻々と変化する素材、一時的な現象などにも魅力を感じ、彫刻を完成させることよりも体感を優先して作業をしているのではないかと思う瞬間がある。そこで私は、物質の破壊と再生を繰り返す制作によって、その目的と手段の倒錯を純粋に楽しむことができると考えた。
私はそうした制作を実現するため、車を一台用意した。まず石膏で車の内外を型取って車の形状を記録し、次にその車のパーツ全てを小さな破片になるように破壊した。その後、石膏型を用いて樹脂や溶接で破片の成形、不要になったその型を破壊するといった順で作業を行い、再びその車を元の形に戻すことを試みた。

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