Slide 1
Slide 2
Slide 3
Slide 4
Slide 5
Slide 6
Slide 7
Slide 8
Slide 9
Slide 10
Thumbnail 1 Thumbnail 2 Thumbnail 3 Thumbnail 4 Thumbnail 5 Thumbnail 6 Thumbnail 7 Thumbnail 8 Thumbnail 9 Thumbnail 10

プレイジャム / ライブレコーディング
Play Jam / Live Recording

 

 

このパフォーマンスはStuttgarter Filmwinterという映像祭の一環で行われた。私たちは映像祭のコンセプトであった「嘘への勇気」に基づき、「パフォーマンスに付随する記録映像の嘘」に言及した。
このパフォーマンスは、鑑賞者にカメラを向け、彼らの姿や振る舞いが全て記録される様子をモニター越しに確認できる状態で行った。そしてその設置された映像へのアプローチ(モニター越しの鑑賞者との接触、カメラアングルの移動、映し出される範囲の確認作業など)によって、鑑賞者とパフォーマーの立場を曖昧にした。こうしてカメラのフレーミングによって行動が操作される事実を強調し、カメラに記録されない出来事が、現象性と体感を扱うパフォーマンスの価値であることを示した。

 

 

This attempt was made as a part of a film festival “Stuttgarter Filmwinter”. Based on a motto of the festival, 'The Courage to Lie', we referred to lies of documentary film of a performance.
In this performance, viewers were filmed and seeing the state, in which all behaviors of them were recorded, through a monitor in real time. At that time, we constantly made approaches to the filmed image like while indirectly touching them on the monitor, moving the camera or monitor, or checking the dimension of the camera’s frame. And we thereby tried to blur the line between the positions of performer and viewer. In that way, we emphasized the fact that our acts were controlled by filming, and showed that normally unfilmed events itself outside of the camera frame would be the value of performance dealing with physical feelings and phenomenal changes.

 

 

 

[1]-[6] Viviana Gulliとの共同パフォーマンス
[7] 記録映像 13分32秒, [8]-[10] 練習, 2017

 

[1]-[6] performance with Viviana Gulli
[7] documentary video 13'32", [8]-[10] practice, 2017

 

 

 

live aufnahme poster

 

 

 

© 2011- Gaku Nakano