Slide 1
Slide 2
Slide 3
Slide 4
Slide 5
Slide 6
Slide 7
Slide 8
Slide 9
Slide 10
Slide 11
Slide 12
Slide 13
Slide 14
Thumbnail 1 Thumbnail 2 Thumbnail 3 Thumbnail 4 Thumbnail 5 Thumbnail 6 Thumbnail 7 Thumbnail 8 Thumbnail 9 Thumbnail 10 Thumbnail 11 Thumbnail 12 Thumbnail 13 Thumbnail 14

脱皮
Ecdysis

 

 

私はセミや蛇の抜け殻を目にした時、それらが人間にとっての自画像や自刻像に似ていると感じた。そして、成長に伴って身体の痕跡が残される行為が、表現の本質的な原理であるように思えた。その脱皮行為は自身にとっての制作と重なり、私は表現として成長を行い、脱皮を体現した。

»フィードバック

 

 

When I encountered the shells of cicadas or snakes, I felt they resembled human self-portraits or self-images. It seemed to me that the act of leaving behind traces on the body as one grows is an essential principle of expression. The shedding process overlapped with my own creative process, and I engaged in growth as an expression, embodying shedding.

 

 

 

[1]- [8] キャプチャ画像, «脱皮 2011», 6分42秒
[9] インスタレーション, 110 x 200 x 24 cm, 木工用ボンド, 髪の毛, 布団, Kodama gallery, 2015
[10]-[11] キャプチャ画像, «脱皮 2013», 12分25秒, [12]-[14] インスタレーション, Hohenloher Kunstverein, Künzelsau, ドイツ, 2013

 

[1]- [8] Captured images from «Ecdysis 2011», 6'42"
[9] Installation, wood glue, bett, hair, Kodama gallery, 2015
[10]-[11] Captured images from «Ecdysis 2013», 12'25", [12]-[14] Installation, Hohenloher Kunstverein, Künzelsau, Germany, 2013

 

Ecdysis, 2011, Umejima, Tokyo

Ecdysis, 2013, Galerie am Kocher + Frisör Kahl, Künzelsau, Germany

 

 

 

 

 

© 2011- Gaku Nakano