Slide 1
Slide 2
Slide 3
Slide 4
Slide 5
Slide 6
Slide 7
Slide 8
Slide 9
Slide 10
Slide 11
Slide 12
Slide 13
Slide 14
Slide 15
Slide 16
Slide 17
Slide 18
Thumbnail 1 Thumbnail 2 Thumbnail 3 Thumbnail 4 Thumbnail 5 Thumbnail 6 Thumbnail 7 Thumbnail 8 Thumbnail 9 Thumbnail 10 Thumbnail 11 Thumbnail 12 Thumbnail 13 Thumbnail 14 Thumbnail 15 Thumbnail 16 Thumbnail 17 Thumbnail 18

バブリーカー
Bubb-re car

 

 

制作への興味は制作過程にもある。たとえば単調な作業が意外にも楽しかったり、瞑想しているような気持ちになる時、また素材の変化を見たり、偶然性に身を委ねることなど全てが完成に繋がっているからである。そこで私は破壊と構築を繰り返し、手段の目的を作品の完成ではなく、制作過程を体験することに据えて、もの自体に何が表出するのか観察することにした。
そうした制作を実現するため、車を一台用意した。まず石膏で車の内外を型取って車の形状を記録し、次にその車のパーツ全てを小さな破片になるように破壊した。その後、石膏型を用いて樹脂や溶接で破片の成形、不要になったその型を破壊するといった順で作業を行い、再びその車を元の輪郭だけを残して復元した。

 

 

I had always been interested in repeated and physical work during making artworks. It was because I had found some sort of addictiveness in it, namely, the tougher the physical work was, the bigger I was be able to take pleasure. Thus I wanted to share the contradiction. That is, my main interest lay not only in the result of work but also in the working process toward it. Then focused on another role of work for me and tried to treat the process and the work product the same.
For that I created this work with the goal of the following work to seek after addictiveness in the working process: after I made plaster molds of the body and inside of a car, I cut the all parts of the car into litte pieces and reproduced the original form of it by use of the molds. Through the work, I presented the conflict between means and end.

 

 

 

[1]- [6] 170 x 480 x 160 cm, 車, 樹脂, 2011
[7]- [18] 制作過程

 

[1]- [6] 170 x 480 x 160 cm, all parts of a car, resin, 2011
[13]-[18] Making process

 

 

 

© 2011- Gaku Nakano